Ușor cu datele sensibile pe scările SEO

Făceam un pic de research pentru niște alternative pentru un potențial partener pe un proiect și nu găseam pe pagina principală pagina care mă interesa, am căutat și direct cu /pagină/, nimic. Următorul pas: căutarea domeniului + keyword în Google ca să văd dacă a indexat Google pagina pe care o căutam. Evident, nu era acolo, pentru că nu oferă serviciul pe care îl căutam, dar mi-a sărit altceva în ochi: o pagină INVOICE.

Evident că am fost curios ce e cu ea și evident că m-a dus unde mă așteptam: la o factură confidențială a unui client al acestui website.

Datele le-am scos eu din imagini, însă ele erau acolo. Se poate însă observa că e un client din Norvegia, care a cumpărat ceva în 2021.

Vestea bună e că era doar o factură, nu pot să înțeleg cum le-a scăpat, însă evident că le-am scris deja ca să scoată din index factura respectivă. Unii sunt indexați și când nu vor, alții nici când vor, wild west în SEO.

De ce e important? Pentru că persoanele răuvoitoare pot găsi o breșă și pot intra pe alte ușițe, miros sângele de departe. De asemenea, nici legal nu știu cât de ok este. Darămite dacă clientul respectiv sau vreun concurent de-al său vede asta. Îți pierzi reputația cu siguranță, eu cel puțin l-am tăiat de pe lista potențialilor parteneri.

Ce e de făcut: caută-ți brandul pe Google din când în când să vezi ce se mai afișează, pe unde, cât, cum. Vei avea surprize, plăcute sau nu, dar mai bine să afli tu primul. 🙂

Vlad Faraonel
Vlad Faraonel

Vlad Faraonel este Doctorand în Marketing, Director de Marketing la Marksome - Agenție de Marketing Digital și Consultant de Marketing pentru diverse proiecte.

Articles: 22

Tu ce părere ai?