La ce să fii atent când dai boost post la o postare pe Facebook

Facebook (mai) funcționează la unele tipuri de afaceri, iar la unele nu (mai) funcționează, iar la unele poate că nu a funcționat niciodată. Eu am câțiva ani de când m-am axat mai mult pe SEM și SEO și mai puțin spre deloc pe partea de social media, partea de content, din mai multe considerente, de la un mini burnout creativ și până la lipsa motivației din cauza lipsei rezultatelor în scădere, dar aici voi detalia cu altă ocazie.

No money, no funny

Facebook era o mină de aur pe vremuri, acum vreo 10 ani dacă nu și mai bine, când reach-ul organic era adevărat, puternic și, cel mai important – cumpără de la tine, chiar dacă nu plătea cu cardul și rata de retur era mare, veneau “comenzi gratis”..err..da, “gratis”..nu intru acum și în polemica asta. :))

Până și-a strâns balta pește. Și a început nea Zuck, pescarul, să dea la pește. Și i-a ieșit. A făcut miliarde din reclame. S-a îmbogățit și el și acționarii META. Însă presiunea celor din urmă este crescândă de la an la an. Și cum faci să le astupi gura? Le dai bani. De unde? De la advertiserii de pe Facebook, crescând CPM-ul pe ads și limitând numărul de persoane la care poți ajunge, ca să implusionezi și laggarzi să scoată banu’. Show me the money cum ar spune cineva.

Da’ ia gata cu istoria.

Care e ideea unui boost post?

Boost post-ul a apărut ca o idee deșteaptă pentru cei care sunt mai puțini tehnici ca să folosească Business Manager-ul (uneori îmi mai prind și eu urechile în el, mai ales că îl tot … modifică și nu, nu în sensul bun neapărat), dar ar băgă niște bani în reclame pe Facebook. Un artific de UI/UX, dacă mă întrebi pe mine.

Boost this post to reach up to 725 more people if you spend RON35.” sau “Promovează această postare cu 25 RON pentru a te adresa unui număr suplimentar de până la 123 persoane.

Prețul estimat de Facebook Ads dacă dai boost post de pe desktop
Prețul estimat de Facebook Ads dacă dai boost post de pe mobil

HOPA. Dar ce am găsit aici. Boost post-ul e mai scump dacă îl dai de pe telefon și nu de pe desktop??

Scriind la acest articol am zis să să pun un exemplu drăguț aici, precum e cel cu 35 de lei pentru 725 de persoane, dar am observat treaba asta, că e mai scump dacă îl dai de pe telefon. Poate și din cauza limbii de afișare, engleză pe desktop și română pe telefon, dar nu cred.

La un calcul simplu = 35 lei / 725 conturi = 0,04 lei/cont atins pe desktop și 25 lei / 123 conturi = 0,20 lei / cont atins pe telefon pentru aceeași postare. Wow, that’s something new. Cel puțin pentru mine, care stau cu capu în Platformele de ads zilnic. Dacă a mai descoperit cineva asta, îl aștept în comentariu cu linku’. Da, da, sunt estimări, dar totuși? Parcă cam mai diferențele, nu? Cam de 5x mai scumpă reclama făcută pe telefon decât cea făcută pe desktop.

De ce conturi și nu persoane, cum susține Facebook? Pentru că tot el se contrazice în Ads Manager

Definiția Account Center

Pe scurt, 1 Account center este 1 cont care are și cont de Facebook și Cont de Instagram la un loc, legate. Dacă nu sunt legate, sunt considerate 2 persoane și vă zic din piață, majoritatea conturilor de “biznis” din Româia nu sunt legate între ele prin Account Center.

De ce e mai scumpă reclama făcută de pe telefon decât cea făcută de pe desktop?

My take on this: 1, cei care dau boost post stau pe telefon în mare partea a timpului, deci e un cost de oportunitate, de comoditate. 2, e mai ușor să greșești și să nu-ți dai seama, după cum urmează să arăt. 3, pentru că pot și vor cashu gros.

Pfiu, ce m-am aprins. P:S: nu știu ce film/serial e ăsta, dacă știi, dă-mi un hint că pare interesant 🙂

Da, deci hai să ne calmăm oleacă acum și să revenim la titlul articolului.

Deci la ce să fii atent când dai boost post la o postare pe Facebook

În primul rând, LA LOCAȚIE!!!!

Hai să ne imaginăm că deținem un garaj de detailing din Deva, da?

Bine, recunosc – acest articol a plecat ca un rage post, că am observat foarte multe busienss-uri locale care targetează toată România. Nu am vizitat niciodată Deva, dar nici nu aș face 7 h 46 min (522 km) conform Google Maps de la Iași la Deva ca să îmi pun navigație la mașină.

Pentru băiatul cu garajul din Deva: când vin la Deva, trec și pe la tine să bem o bere pentru impulsul pentru acest articol. 😀

Dar băiatul cu garajul nu e singurul, am văzut zeci astfel de ad-uri. Și pun pariu că majoritatea nu sunt cu voință targetate toată România, ci pentru că Facebook a făcut o măgărie.

Ce măgărie? Păi hai să facem un live test.

Dacă nu ai grijă cu Facebook, îți bagă mâna adânc tare-n buzunar și după livrează aiurea și te trezești cu întrebări și comentarii “sunteți din Bacău?” “unde vă găsesc în Zalău?” “Mincinoși, nu sunt din Vaslui” Și prin simplul fapt că ai grijă la locație, s-ar putea să-ți scadă costurile nu de 5x, dar chiar și de 10x.

Recomand să dai boost post?

Cred că dacă ai ajuns până aici și chiar ai citit, îți dai seama singur. Dar hai să fac o faptă bună pentru skimmeri:nu, nu recomand să dai boost post din Facebook direct, mai ales dacă nu prea le ai cu tehnica.

Dacă chiar vrei să bagi bani-n Facebook, mai bine apelezi la servicii de Facebook Ads specializate la un freelancer (no shame self promo ✌️) sau la serviciile unei agenții de marketing digital, precum Marksome, căci altfel ajungi să spui că ai făcut de toate și tot nu vine nimic, că Facebook e nașpa și hoț (pe alocuri este, da) și închizi taraba. Însă să știi că uneori nu e de la promovare..uneori îți lipesesc componente sau chiar toți ceilalți P din mixul de marketing, iar uneori…pur si simplu nu ești pregătit să fii antreprenor încă. Dar astea cu altă ocazie.

Vlad Faraonel
Vlad Faraonel

Vlad Faraonel este Doctorand în Marketing, Director de Marketing la Marksome - Agenție de Marketing Digital și Consultant de Marketing pentru diverse proiecte.

Articles: 24

Tu ce părere ai?