De ce setăm o campanie de Brand Protect? 9 motive

Ei bine, avem aici un conflict la fel de vechi ca Lumea. Ambele părți au argumente și nu există un învingător clar. Personal, mă identific în echipa pro-campanii de brand protect, pentru că măcar nu stăm cu mâinile în buzunar așteptând să apară miraculos vânzările. Și de ce să nu ne batem cu competitorii pe poziție, click-uri și conversii, mai ales când putem folosi Google Ads ca un scut de protecție împotriva lor?

  1. Protectie impotriva concurentilor – Google Ads este un mediu de promovare intensiv competitiv, unde ne aflam in lupta continua cu alti competitori pentru a obtine pozitii, click-uri si conversii. Este destul de comun ca numerosi concurenti sa lanseze campanii de marketing ce implica cuvinte-cheie ce contin numele brandului nostru.
  2. Rezultatele Organice / SEO – necesita un timp considerabil pentru a fi modificate – Cand vine vorba de SEO, cum apar rezultatele in momentul in care cineva cauta brandul, acestea sunt in mare parte stabilite de catre Google. Spre exemplu, in cazul unei campanii de Black Friday, acest lucru poate fi programat exact in Google Ads pentru a fi afisat si oprit conform nevoilor noastre. Pe de alta parte, in Google Ads putem modifica anunturile si aspectul site-ului pentru a obtine un CTR cat mai mare si mai multe vizite relevante. De asemenea, rezultatele organice nu reprezinta 100% din traficul pierdut prin oprirea campaniilor de brand.
  3. Anunturile Google Ads pot fi insotite de extensii – In ceea ce priveste Google Ads, sunt disponibile o varietate de extensii pentru anunturi, care pot fi adaugate langa anuntul nostru si contribuie la cresterea relevantei acelui anunt. Printre cele mai populare si utile extensii se numara: Sitelinks (oferim 4-6 link-uri catre diverse pagini din site-ul nostru, in afara de link-ul din anunt); Callouts (putem afisa intre 4-6 beneficii suplimentare, cum ar fi transport gratuit sau livrare rapida); Apel Telefonic (pentru dispozitivele mobile, putem include un buton care permite clientului sa ne contacteze direct pentru a efectua o comanda sau pentru a obtine informatii); Locatie (in cazul in care cineva ne cauta din apropierea locatiei fizice, putem oferi detalii cu privire la locatia exacta a sediului nostru, astfel incat sa ajute oamenii sa ne gaseasca mai usor); Snippets (putem afisa mai multe informatii sub anunt, precum brandurile comercializate sau tipurile de servicii pe care le oferim).
  4. Google Search / Rezultate Organice pe Smartphone-uri – In urma tuturor diverselor teste efectuate pe majoritatea dispozitivelor mobile, inclusiv cele mai populare modele precum iPhone sau Samsung Galaxy, am observat ca numarul de rezultate afisate fara a fi necesar un scroll este de 2. Acestea pot fi fie 2 anunturi Ads, fie 1 anunt Ads si 1 rezultat organic. Prin urmare, prin intermediul unei campanii de Brand Protect putem asigura pozitia 1 pentru anuntul nostru si pozitia 2 pentru rezultatul organic, astfel incat competitorii nostri sa fie pozitionati below the fold si nu in primul ecran.
  5. Costurile pe click pentru anunturile Google Ads sunt foarte reduse. In cazul in care nu exista alti competitori care sa liciteze pe brandul nostru, costul pe click poate fi chiar de doar cateva bani. Este posibil sa platim doar 0.01 RON pe un click, daca situatia este favorabila si nu exista o concurenta semnificativa.
  6. Brand Protect + SEO = Mai multe vanzari – Am observat ca odata cu implementarea campaniilor de Brand Protect in combinatie cu rezultatele organice, acestea aduc mai multe conversii decat ar aduce doar rezultatele organice. Cresterea nu este doar din campaniile de Brand Protect, ci si din rezultatele organice, acest lucru datorandu-se in principal faptului ca avem cel putin 2 pozitii prin care putem convinge utilizatorii sa intre pe site-ul clientului. Este asemeni situatiei in care ai avea acelasi magazin deschis de doua ori pe aceeasi strada. Insumate, aceste magazine vor vinde mai mult decat unul singur.
  7. Campaniile de Brand protejează sănătatea generală a contului de Google Ads. Prin faptul ca avem o campanie de Brand cu un CTR mare și un Quality Score mare, creștem media contului pentru ambii indicatori, ceea ce poate ajuta și campaniile non-brand. Acest lucru poate duce la o scădere a costurilor pe click și/sau o îmbunătățire a poziției anunturilor pentru campaniile non-brand.
  8. Campaniile de Brand pot servi ca o modalitate de a masura eficacitatea celorlalte activitati de promovare. Reclamele de Brand pot ajunge la milioane de oameni, ceea ce poate conduce la crearea unei impresii pozitive asupra agenției care a realizat-o. Daca acești oameni sunt și potențiali clienți, urmatorul pas ar fi de a cauta numele brandului respectiv pe Google. Prin urmare, campaniile de Brand pot fi un mod util de a masura gradul de interes pe care l-au creat celelalte activitati de promovare, cum ar fi reclamele de la TV/Radio, dar si online.
  9. Combinația Google Ads și Facebook Ads: Există studii care au demonstrat că în urma campaniilor Facebook derulate pe o perioadă de 6-12 luni, creșterile de pe brand pe Google pot crește cu până la 35-40%. Prin intermediul unei campanii de Brand Protect, putem controla acest aspect și putem genera chiar mai multe vânzări. Combinând aceste două tipuri de campanii de publicitate, putem ajunge la o audiență mai mare și mai diversă, ceea ce poate conduce la rezultate pozitive pentru afacerea noastră.
    “Many of the people that see your Facebook ads may have some interest in the offer, but they want to know more about your company and what you sell. Therefore, instead of clicking the ad, they will leave Facebook and search for your brand name to get the information they want
Vlad Faraonel
Vlad Faraonel

Vlad Faraonel este Doctorand în Marketing, Director de Marketing la Marksome - Agenție de Marketing Digital și Consultant de Marketing pentru diverse proiecte.

Articles: 22

Tu ce părere ai?